ارزشگذاری برند چیست؟ What is brand valuation
ارزش برند (Brand Value)، ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک میکنند. ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازهگیری میشود. ارزش برند یک شرکت میتواند با مقایسه درآمد مورد انتظار آینده از یک محصول با نام تجاری با درآمد مورد انتظار آینده یک محصول بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت، که معمولاً همان سود حاصلهاست، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آنها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین تر است. منتها این محاسبه بر اساس تقریب است. این ارزش میتواند شامل ویژگیهای ملموس، کارکردی(مثلا قدرت پاککنندگی دوبرابر یا میزان چاقکنندگی نصف)و ویژگیهای غیر ملموس و احساسی (مانند برند از نظر افراد خوش سلیقه یا با سَبک) باشد.
ارزش گذاری برند به فرآیند ارزیابی ارزش و عملکرد یک برند در بازار اشاره دارد. این شامل تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای یک برند برای تعیین ارزش کلی و پتانسیل رشد آن است.
ارزش گذاری برند را می توان از طریق روش های مختلفی مانند ممیزی برند، نظرسنجی مشتری، تحقیقات بازار و تحلیل رقبا انجام داد. هدف از ارزش گذاری برند، درک چگونگی درک یک برند توسط مخاطبان هدف و شناسایی زمینههای بهبود است.
با انجام ارزش گذاری برند، کسبوکارها میتوانند بینشی در مورد شهرت برند، وفاداری مشتری، موقعیت بازار و عملکرد کلی کسب کنند. از این اطلاعات می توان برای توسعه استراتژی های موثر برند، بهبود کمپین های بازاریابی و افزایش تعامل و رضایت مشتری استفاده کرد.
ارزش برند (Brand Value)، این واژه به معنی ارزش شناخته شده از یک برند است و میتواند روی قیمت بالاتر برای محصول یک شرکت تأثیر داشته باشد.(Monash Marketing Dictionary). کلیه ارزش سودآور درک شده در ذهن مشتری از یک برند هم ارزش برند نامیده میشود(Raynet Business & Glossary).
ارزشگذاری شرکت و ارزشگذاری سازمان
Company valuation and organization valuation
ارزشگذاری استارت آپها و شرکتهای نو پا
Valuation of start-ups and fledgling companies
ارزشگذاری سهام و ارزشگذاری اوراق بهادار
Stock valuation and securities valuation
ارزشگذاری برند و ارزشگذاری نشان تجاری
Brand valuation and trademark valuation
ارزشگذاری و حسابرسی توسط کارشناس رسمی دادگستری
Valuation and audit by an official judicial expert
#ارزشگذاری برند #ارزش گذاری برند #ارزشگذاری برند #ارزشگذاری_برند
دیدگاه خود را بنویسید