بایگانی نوشتهها
ارزشگذاری برند چیست؟ ارزشگذاری برند به فرآیند ارزیابی ارزش و عملکرد یک برند در بازار اشاره دارد. این شامل تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای یک برند برای تعیین ارزش کلی و پتانسیل رشد آن است. ارزش گذاری برند را می توان از طریق روش های مختلفی مانند ممیزی برند، نظرسنجی مشتری، تحقیقات بازار و تحلیل رقبا انجام داد. هدف از ارزش گذاری برند، درک چگونگی درک یک برند توسط مخاطبان هدف و شناسایی زمینههای بهبود است.
کارشناسی رسمی چیست؟ کارشناس رسمی دادگستری کیست؟ کارشناس شخصی است که به واسطه تخصص و اطلاعات خود، قادر به تسهیل در حکم نزدیک به واقع توسط دادگاه است.
ارزشگذاری شرکت چیست؟
ارزشگذاری یا Valuation در دانش مالی، فرایند تعیین کردن ارزش جاری یک دارایی یا شرکت است. دارایی ها را میتوان به دارایی های مشهود و نامشهود تقسیم بندی کرد. همچنین ارزش گذاری میتواند هم بر دارایی ها و هم بدهی هایی مثل اوراق مشارکت که یک شرکت صادر میکند انجام شود.
ارزشگذاری سهام چیست؟ در بازارهای مالی ارزشگذاری سهام عبارت است از تخمین ارزش یک دارایی، بر اساس مقایسه آن دارایی، با داراییهای یا بر اساس ارزش فعلی متغیرهایی که بازده آتی دارایی به آنها بستگی دارد. نقش ارزشگذاری در سه حوزه مدیریت پرتفوی، تحلیل تملک شرکتها و مباحث مالی شرکتی مورد توجه میباشد. شناخت شرکت، پیشبینی عملکرد شرکت و انتخاب مدل ارزشگذاری، مراحل اصلی و نخست فرایند ارزشگذاری میباشد.
ارزش گذاری برند brand valuation به فرآیند ارزیابی ارزش و عملکرد یک برند در بازار اشاره دارد. این شامل تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای یک برند برای تعیین ارزش کلی و پتانسیل رشد آن است.
ارزش برند (Brand Value)، ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک میکنند. ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازهگیری میشود. ارزش برند یک شرکت میتواند با مقایسه درآمد مورد انتظار آینده از یک محصول با نام تجاری با درآمد مورد انتظار آینده یک محصول بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت، که معمولاً همان سود حاصلهاست، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آنها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین تر است. منتها این محاسبه بر اساس تقریب است. این ارزش میتواند شامل ویژگیهای ملموس، کارکردی(مثلا قدرت پاککنندگی دوبرابر یا میزان چاقکنندگی نصف)و ویژگیهای غیر ملموس و احساسی (مانند برند از نظر افراد خوش سلیقه یا با سَبک) باشد.
ارزشگذاری (Valuation) در دانش مالی، فرایند تعیین کردن ارزش جاری یک دارایی یا شرکت است. معمولاً روشهای متنوعی برای این کار مورد استفاده قرار میگیرد، بعضیها از این روشها بهصورت ذهنی انجام میشوند و برخی دیگر عینی هستند و از طریق روشهای آماری و اقتصادسنجی به نتیجه میرسند.