هزینه های رایج راه اندازی استارتاپ

شروع یک استارت آپ علیرغم جذابیت آن، ریسک های زیادی به همراه دارد. به همین دلیل برنامه ریزی مالی هوشمند، یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در مسیر موفقیت کارآفرینان تلقی می شود. در این مقاله، شورای مالی فوربس هزینه های راه اندازی استارتاپ که اغلب برای اولین بار توسط کارآفرینان نادیده گرفته شده را به شرح ذیل به اشتراک می گذارد:

مشاوره حرفه ای :  

هزینه های مشاوره حرفه ای برای اولین بار توسط بسیاری از کارآفرینان نادیده گرفته می شود. این خدمات اغلب شامل حسابداری مالیاتی، کمک های حقوقی، برنامه ریزی و راهنمایی مالی است.

زمان:   

اغلب مشاغل، به ویژه استارتاپ ها با انواع تأخیر و چالش ها در مسیر خود روبرو می شوند. کارآفرینان باید برای اموری که زمان بر هستند برنامه ریزی و هزینه بیشتری را برای آن صرف کنند. در غیر این صورت، هرگونه مانعی می تواند کل شرکت را در معرض خطر قرار دهد.

حسابداری:  

برخی از استارتاپ ها هزینه داشتن حسابدار و نرم افزار مالی را فراموش می کنند. علی رغم استفاده آسان از صفحات گسترده در مراحل آغازین برای ردیابی اطلاعات، با توسعه و رشد کسب و کار، ضروری است از نرم افزارهای حسابداری مشاغل کوچک استفاده شود.

مالیات:  

مالیات یکی از پیچیده ترین هزینه های راه اندازی استارتاپ است. مالیات به ساختار تجارت و سود سهام بستگی دارد.

بازاریابی:  

کارآفرینان غالباً از اهمیت بازاریابی غافل می شوند. شرکت های نوپا می توانند به راحتی مقدار قابل توجهی از درآمد را در سال‌های اولیه به بازاریابی تخصیص و سرمایه خود را دوباره به دست آورند.

هزینه های سرمایه گذاری:  

از هزینه های سرمایه گذاری کارآفرینان میتوان به خرید علائم تجاری و گرفتن مجوز اشاره کرد. همه کسب‌وکارهای نوپا برای شروع تجارت این هزینه ها را متحمل می شوند.

تجهیزات:  

میزان هزینه تجهیزات اغلب برای بسیاری از دارندگان مشاغل جدید غافلگیرکننده است. با توجه به نیاز هر کسب و کار به تجهیزات در شروع راه اندازی، تخصیص سرمایه لازم برای آن بسیار مهم است.